آخرین اخبار
کد مطلب: 73143
يك قدم تا خوشبختي واليبال ايران
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1258
به گزارش سلام لردگان به نقل از  سايت جوان آنلاين ، در بازي امشب فقط و تنها فقط يك ست شاگردان ولاسكو را به ليگ جهاني مي‌رساند. در بازي اول ايران ? بر صفر چشم بادامي‌ها راشكست داد و امروز براي برتري در مجموع دو بازي و صعود به ليگ جهاني واليبال به نظر نمي‌رسد ولاسكو و شاگردانش كار سختي پيش رو داشته باشند. حالا ايراني‌ها اميدوارند امشب پيش از سوت پايان بازي صعود به ليگ جهاني را جشن بگيرند؛ افتخاري كه براي اولين بار رخ مي‌دهد.

خوليو ولاسكو مي‌گويد شاگردانش در بازي اول با ژاپن او را شگفت زده كرده‌اند. او اعتراف مي‌كند انتظار نداشته كه تيمش در سه گيم متوالي بتواند ژاپني‌ها را شكست بدهد، به خصوص اينكه در ست سوم ژاپني‌ها با زياد كردن فاصله امتيازي‌شان در‌آستانه برد آن گيم قرار گرفته بودند. اما در امتيازهاي پاياني ورق برگشت و ملي پوشان ايران با ارائه يك بازي ديدني و دفاع خوب روي تور و همچنين اسپك‌هاي مهار نشدني شهرام محمودي، قائمي و حمزه زريني توانستند فاصله امتيازي را جبران كنند و با پيشي گرفتن از ژاپني‌ها به امتياز ?? برسند تا كار به گيم چهارم نرسد و شاگردان ولاسكو در سه ست متوالي ژاپن را شكست دهند و در‌آستانه صعود به ليگ جهاني قرار بگيرند.
ولاسكو درباره گيم سوم مي‌گويد: «بازيكنان تمركز خود را گيم سوم از دست داده بودند. بعد از اينكه گيم دوم را با اختلاف برديم براي گيم سوم بازيكنان در سرويس، دريافت و اسپك مرتكب اشتباهات زيادي شدند. يك سري اشتباهات عجيب و غريب هم انجام مي‌دادند كه معمولاً سرزدن اين اشتباهات از آنها بعيد است. اين گيم بازيكنان اشتباهات زيادي را مرتكب شدند كه باعث تعويض‌هاي زياد من شد، البته خوشبختانه هر بازيكن تعويضي كه وارد زمين مي‌شد به نوبه خود از شكست ما جلوگيري كرد. ويژگي خوب تيم ملي واليبال ايران اين بود كه در دقايق پاياني گيم سوم بازي را مديريت كرد و نتيجه را برگرداند. اين اولين بار نبود كه چنين اتفاقي افتاد. در مصر هم وقتي گيم اول تيم ما عقب افتاد بازيكنان بازي را ادامه دادند و برنده شدند.»
سرمربي آرژانتيني تيم ملي واليبال درباره عملكرد شاگردانش هم صحبت مي‌كند: «چيزي كه مي‌دانستم اين بود كه بازيكنان ژاپن سرعت زياد دارند و ما بايد به اندازه آنها سرعتي كار مي‌كرديم. توپ‌هايي كه بازيكنان ما به منطقه ? و ? مي‌دادند سرعت خوبي داشت. شهرام محمودي و حمزه زريني خوب كار كردند و در كل اينكه سعي كرديم در طول بازي پاس‌هاي سريع داشته باشيم.»
امشب در آستانه بازي دوم، ايران همان شرايط بازي با مصر را دارد. در قاهره هم تيم ملي واليبال در بازي اول سه بر صفر مصر را شكست داد و براي برنده شدن در مجموع دو بازي صعود به مرحله بعد پلي اف ليگ جهاني و رويايي با ژاپن از بازي دوم تنها به يك ست احتياج داشت؛ اتفاقي كه در همان ست اول افتاد تا خيال ولاسكو و تيمش راحت شود. حالا همه امشب در انتظار تكرار همان اتفاق هستند؛ موضوعي كه با توجه به بازي جمعه شب دور از دسترس نيست.
البته سرمربي آرژانتيني واليبال در ادامه مي‌گويد خوشحال است كه در نهايت تيم او برنده شد و به ليگ جهاني نزديك‌تر شد: «با اين پيروزي به ليگ جهاني خيلي نزديك‌تر شديم. اگر گيم سوم ديدار اول را واگذار كرده بوديم شرايط براي ديدار دوم سخت‌تر مي‌شد اما حالا براي بازي آينده ژاپني‌ها چيزي براي از دست دادن ندارند و در مقابل ما فقط به يك گيم نياز داريم براي صعود به ليگ جهاني. اينكه پيروزي در يك ست براي ما كافي است نبايد بر عملكردمان تأثير بگذارد. غفلت كنيم به احتمال زياد ضربه خواهيم خورد. بايد با تفكر وارد زمين شويم و اشتباه‌هاي ست سوم بازي نخست را تكرار نكنيم. همانند هميشه به دنبال نمايشي زيبا هستيم.»
او درباره بازي دوم كه امشب برگزار مي‌شود مي‌گويد: «براي بازي امشب روي دفاع بازيكنان كار خواهيم كرد چون بازيكنان در بازي جمعه شب در دفاع پرش‌هاي بلندي داشتند در صورتي كه توپ‌هاي ژاپني‌ها در ارتفاع پايين زده مي‌شد و اين باعث از دست رفتن برخي از امتيازات مي‌شد. بايد بازيكنان با آرامش دفاع كنند و به آنها اين ذهنيت را بدهيم كه در بازي دوم برنده خواهند بود.»

در طرف مقابل سرمربي جوان ژاپن هنوز اميدوارانه به بازي دوم فكر مي‌كند. ژاپني‌ها براي صعود به ليگ جهاني بايد امشب در بازي دوم در سه ست متوالي ايران را شكست دهند تا كار به امتياز شماري برسد. موركووا مي‌گويد: «البته فكر مي‌كرديم كه بازي سختي مقابل ايران خواهيم داشت. ما در جام ملت‌ها هم در همين سالن بازي سختي برابر ايران داشتيم. تيم ملي ايران بعد از انتخابي المپيك تمرينات زيادي داشت و با برگزاري ديدارهاي تداركاتي در اروپا كاملاً آماده شده بود.»
سرمربي ژاپن با اشاره به سختي كار شاگردانش براي صعود به ليگ جهاني ادامه مي‌دهد: «شكست ? بر صفر ما در ديدار امشب كارمان را سخت كرد چون حالا حتي اگر يك گيم را هم واگذار كنيم نمي‌توانيم به ليگ جهاني صعود كنيم اما من بازيكنان جوان و خوبي دارم و به همين دليل به بازي آينده اميدوارم.» البته ژاپني‌ها تحت تأثير جو فوق العاده سالن ??هزار نفري و تشويق تماشاگران قرار گرفته‌اند و براي بازي امشب هم نگران آن هستند؛ نكته‌اي كه سرمربي چشم بادامي‌ها به آن اعتراف مي‌كند: «سر و صداي تماشاگران كه كاملاً‌ فضاي سالن را پر كرده بود آزاردهنده بود. چون آنها يك لحظه هم ساكت نمي‌نشستند و اين كار ما را خيلي سخت‌تر كرد.»

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس